O transformare in 2753 de pasi. Nimic imposibil in 2 luni

Lăudaţi-vă motocicleta (sau motocicletele)

O transformare in 2753 de pasi. Nimic imposibil in 2 luni

Mesajde marius.roibu » Joi Aug 04, 2011 9:50 pm

Din mandria tipica omului imbecil, si dorinta de a arata si altora ca orice vis isi are materializarea atata timp cat crezi cu adevarat in el scriu randurile astea ca un tutorial in imagini (sper sa am rabdarea sa le pun pe toate....pentru ca sunt peste 200) despre readucerea cat mai aproape de starea de nou a unui motor care nu era departe de ideea de paragina!
Am reusit dupa ceva chin sa aflu istoria motocicletei.....A apartinut unui francez din anul nasterii el 1993 si pana in 2004 cand acesta a vandut-o. Apoi intra in tara si in 2005 primeste primul "pasaport romanesc" in custodia unui domn care se pare ca o ingrijeste cum se cuvine.
Este apoi vanduta in 2006 sau 2007 unui alt individ care o va avea pana in 2011. In toata perioada asta de 4 ani motocicleta nu primete nici un fel de atentie, in ultimii 2 ani 2009 - 2011 este abandonata. Motocicleta la cumparare avea tot ceea ce inseamna consumabil intr -o stare deplorabila:
- cauciucurile erau din 2005
- camera spate avea 8 petece
- cablurile toate erau gripate.
- melcul de km si cablul erau rupte/intepenite
- kitul de lant era intins pana la nivelul 38 pe intinzatoare.
- foaia era atat de ascutita ca te ai fi putut taia in ea.
- foaia avea joc axial de cel putin 2 cm
- roata spate parea sa aibe joc

Intre altele se mai numarau
- nu mai arata cand era motorul scos din viteza
- saua era rupta
- parbrizul era spart in vreo 4 locuri
- trip-master ars
- carena fata si o laterala sparte.
- releul de semnalizare ars si el
- diverse becuri arse
- o oglinda lipsa
- placutele de frana duse (roata spate cel putin avea placutele tocite inegal - trebuia sa aflu de ce)
- pe parcurs imi crapa si releul de incarcare.

Pe langa toate astea, mai erau mici piese cu usoare urme de rugina si alte probleme estetice care stiam ca vor trebui rezolvate. De asemenea o bataie inexplicabila in partea din fata a motocicletei, insa fara urme de accident sau alte urme evidente de matratare. La toate astea se adauga lipsea inspectiei tehnice inca din 2009, iar de asigurare nu se mai putea pune problema. Motocicleta nu mai fusese pornita de peste un an.
Cu o baterie noua.....incepe herculiana provocare de a invia o africana.

Odata intrata in posesia mea, desi motorul suna perfect trebuia sa fiu cumva, daca nu sigur, macar impacat cu ideea ca decizia de a cumpara fusese una buna......Trebuia sa verific compresie...era cel mai elocvent test ce putea fi facut la momentul ala.
Insa pana sa ajungem acolo trebuia sa mai am putina randare.....trebuiau cateva chestii facute pana atunci......

- trebuia sa dau totul jos de pe motocicleta
- trebuia sa desfac capacele si sa reglez culbutorii
- trebuia sa fac rost de compresmentru.
Cum primele 2 erau floare la ureche iar a 3a depinde strict de norocul pe care nu l am avut niciodata...nu cel putin din prima, gasesc compresmentru ...dar cu filet pe metric 10..nu 12 cat trebuia la africana.
Dar cu un elan tipic de surubar palit, purced. Huston...we're diving in!....
Dau jos rezervorul si cam tot ce statea in calea mea, pun manutza pe chei, scot bujiile....raman socat - dar aici revenim mai in colo, desfac radiatorul de pe dreapta, desfac capacele de vizitare, imi apropii masticul pt cazul in care garniturile erau zapacite si purcedem.....evacuare fata...cartea zice 20...noi avem....15...nup....e prea putin .....25 nup...e prea mult....STUPOARE...are chiar 20....ei uite...sa vezi surpriza placuta.....Punem totul la loc....ADMISIA cilindru fata....10 e putin.....20 e mult.....15....perfect....a2a uimire succesiva....
In acest moment deja in mintea personajului incoltii un gand....sa fie oare asta motocicleta la care sa fie toate valorile de la culbutori in regula...de necrezut.....pt ca sunt sigur ca de cel putin 4 ani nu au fost reglati....
Trecem la cilindrul spate.....
Adminsie .....0.15.....deja incepusem sa ma invat....perfect....
evacuare....0.20 hm? e bine....dar nu perfect...nu de alta...dar deja incepe sa fie totul neasteptat de bine...si cu precizie si rabdare reusim sa scoatem un 0.20mm mai curat decat cei mai catolici 0,20mm ever.
Se pun capacele la loc si se sarbatoreste cu un URA....dar in gand pentru ca deja incepusera sa se stranga vecinii pe la geamuri.

TO BE CONTINUED 1

Fişiere ataşate

poza6.jpg
carena cu probleme de la cumparare
poza9.jpg
Si o vedere de ansamblu
poza1.jpg
Aici, asa dormise ea vreme de 2 ani
UP4.jpg
Si pentru ca orice domnita e mai frumoasa goala...ei bine aproape oricare!
UP6.jpg
Readucerea la cota cea dreapa a evacuarii temperamentale.
Ultima oară modificat de marius.roibu pe Joi Aug 04, 2011 11:27 pm, modificat 1 dată în total.
Imagine
Avatar utilizator
marius.roibu
 
Mesaje: 91
Membru din: Vin Iul 15, 2011 10:43 am
Localitate: Craiova
Motocicleta: XRV 650 RD03

Re: O transformare in 2753 de pasi. Nimic imposibil in 2 lun

Mesajde Korben » Joi Aug 04, 2011 11:26 pm

Stii ce ma surprinde intr-o oarecare masura?
Cand aveai Transalpul aveam impresia ca esti genul de motociclist care are pretentia ca un lucru pe care dai banii sa fie cat mai apropiat de perfectiune (ceea ce, desigur, nu e un defect)
Dar esti cam ca mine, ai vazut obiectul si ai decis ca merita o viata mai buna
Felicitari!
Imagine
Avatar utilizator
Korben
 
Mesaje: 873
Membru din: Mie Feb 16, 2011 1:49 am
Localitate: Arad
Motocicleta: XRV750 RD07A

Re: O transformare in 2753 de pasi. Nimic imposibil in 2 lun

Mesajde marius.roibu » Joi Aug 04, 2011 11:39 pm

Sa stii ca toti suntem asa, asa am fost si eu....Insa experienta Transalp a fost una care m-a schimbat. Cu motorul ala pentru prima data am avut curajul si taria sa pun mana pe o cheie si sa duc ceva pana la capat desi atunci cand m am apucat de treaba nu stiam cum as putea finaliza. Cu documentatia si toate rugaciunile ce le stiam ...a iesit bine mereu.
Tot atunci am vazut ce diferenta a facut munca mea pt o motocicleta, si asa am inteles, ca nimic nu va mai fii ca inainte....incepuse era in care motocicleta mea era verificata si servisata de mine....de la un cap la altul...sa stiu ce este acolo...si sa ma pot baza pe ce este acolo...
Si cum era firesc ...al 2 lea proiect ar fi trebuit sa fie mai ambitios decat primul.....si asa a fost...

Detalii despre toate astea vor venii in continuare.
Ce vreau insa sa subliniez.....nu scriu aici sa arat musai lumii ce am facut in ideea de a ma da rotund. Motivatia pentru ceeea ce scriu aici este in parte pt ca ar fii frumos sa se stie despre fiecare si despre motocicleta lui, asta intr o mica parte, si pentru ca, nu cu multe pagini in urma pe motociclism.ro in sectiunea africa twin cineva cerea sfaturi despre cum si de unde sa isi cumpere o africana in stare buna. Consider ca ce am facut e cel mai lung si greu drum catre o motocicleta asa cum ne am dorio fiecare ...cel putin, dar si cel mai greu din pacate....
As vrea ca si altii sa aiba taria si ambitia sa faca asa ceva!....
Si ca sa mai adaug o poza... Asta a fost proiectul Transalp in apogeul lui! (de mentionat ca s-a lucrat in Februarie la -8grade intr un garaj neincalzit....satisfactia a fost insa maxima)

Fişiere ataşate

IMG_0633.jpg
De aici a pornit totul!
Imagine
Avatar utilizator
marius.roibu
 
Mesaje: 91
Membru din: Vin Iul 15, 2011 10:43 am
Localitate: Craiova
Motocicleta: XRV 650 RD03

Re: O transformare in 2753 de pasi. Nimic imposibil in 2 lun

Mesajde marius.roibu » Vin Aug 05, 2011 10:54 am

No....ca sa continuam.....


Odata reglati culbutorii stiam cu toti ca putem sa trecem mai departe. Urma testul compresiei. Ruusesc cu chiu cu vai sa fac rost de um compresmentru de 10mm, fara reductie din pacate, pentru ca al 2 lea compresmentru, de 14 pe care il aveam era complet nefolositor la momentul T, si mistuit de curizitate hotarasc sa fac testul si asa (si cand spun si asa, asta inseamna si fara reductie, si fara motor incalzit - nu de alta dar nici benzina nu aveam in rezervor). Imi consolez gandurile negre ca macar 9 daca va scoate compresie, pana la 6 tot ar mai fi ceva, si daca ar fi si motorul cald, si cu ce mai scapa pe la compresmetru din cauza reductiei, tot ar fii bine...Nu de alta dar ....trebuia sa ma multumeasca cumva...doar cumparasem deja nu?!
Ne suflecam manecile si .....pe ei pe ei...pe mama lor...de bari la rece!....Bujiile fiind deja scoase (macar 2 din ele - cate una pe fiecare cilindru) asezam tapan cu manutza compresmetrul (aici deja eram 2....unul mai fibros din fire...si unul mai uscatel....Cel cu fibra...se tine la bujie, cel cu umbra....trage de botoane). Consolarea vine repede - la butoane m-am priceput o viata intreabga...deci eram omul ideal pt "a ii da la rosu!"
Si tac pac...pas pas!....Vecine nu porneste? Nu domn'ne....asa ne place noua.....sa o chinuim usor...! Si iar tac pac fas fas.....si....11bari.
====================
11 BARI?!... Aproape ca imi venea sa urlu!....Nu ma intelegi gresit, 11 bari nu era o tragedie....DAR NU IMI VENEA SA CRED... Un prieten, mai nu e bine....11 bari e prea mult....eu la sportiva mea, de nou motorul am vreo 10.5 bari. Si refacem testul....surpriza...11 bari.... Prietene ii zic...asta e Africana....
Pentru cei care inca nu stiu, africana de noua are compresie 12.7 bari, dar nimeni nu ma crede si astepta confirmarea din manual. Se pare ca Honda a pus cam multa viata in motorul asta! - si eu cu ce sa fiu vinovat in povestea asta?! Va spun eu...;) cu nimic!...Dar ei nu stiu...inca!

Povestea se repeta si pe cilindrul fata si rezultatul este....ei...precum v-ati fi asteptat...aproape 11 bari....sa fi tot fost vreo 10 si 3 sferturi.
=====================Concluzia trasa==================
La o motocicleta din '93 cu compresia masura la rece, si si fara reductie a sarit la valori de 11. Deja nu imi mai incap in piele, si intr-o rabufnire de mandrie le zic celor prezenti.....Pun pariu ca la cald si cu reductie scoate 12.5.....Hei amice...las- o mai usor mi se spune.....nu te da rotund asa....Pe aici e!....poate un 11 jumate!
ce mai conta...era a mea...si era ca noua!.....de aici noptile mele au fost mereu mai linistite....ASTA ERA MOTOCICLETA MEA!

De aici in colo urmau decat lucruri usoare. Scoatem buliile....pe toate...si la un moment dat eram aproape sigur ca bujia fata dreapta sigur e ne schimbata de cand e motocicleta...dar nu....pt prima data....instinctul ma inseala...Nu era de atunci...Dar nici bine nu arata. Imi pare rau ca nu am facut poze la bujiile alea dar in halul in care aratau, primul lucru ce mi a venit in cap a fost ARUNCA LE. Defac bujiile mele...le pun pe toate 4....aranjez fisele frumos, ca unei doamne parul intr-o coada ca inainte de marea gala. Mai arunc un ochi si pe la bobine si imi zic...gata...aici asta a fost.
Stiam ca timp era destul...asa ca merem mai departe...in definitiv motorul meu merita ce e mai bun...si nu oricum, ci tot odata. Cu manutza pe cheitza de 10, scot tot antigelul din instalatie si cum cineva spunea pe aici "pompez la foale" cu reductia de 2 dinti s'o buza la vasul de expansiune...Gol si asta! Everika...
Acum ca orice om credincios, mai credincios ca papa, nu ar fi fost pacat facand toate astea sa nu schimbam si termostatul?! Rusine noua daca nu!....Si defacem cutiutza, termostat nou....punem in cutiuta argintie.in aranjam pe pozitie.
Voi acum sa nu credeti ca omul nebun a dat fuga la Honda si cu 170 lei pe tejghea si un zambet constipat a devenit mandrul posesor de termostat honda! Nici vorba...cu vreo 25 lei...si o sclipire'n ochi...gandul era deja departe..."Muma voastra de orezari....sa va futa cerbi....ca termostatul vostru'i ca ala de Spark". Si uite asa inchidem cutiuta de la termostat si merem mai departe.
Acum, simt nevoia sa va mentionez ca nu am fost niciodata genul Motul, asa ca atunci cand a venit vorba de antigel am facut alegerea fireasca HEPU G12. Pentru cei ce inca nu stiu, este cel mai rotund producator de antigel din Europa, de provenienta Germana, echipeaza pe original masini ca Audi Mertz si BMW, si intradevar sunt rotunzi, atat de rotunzi incat vin la sticle cilindrice...de 1.5L, si se incred sus si tare ca sunt pt blocuri de aluminiu si ca fata de altii nu trebuie schimbati decat o data la 5 ani fata de 2 ca restul....si ca dc ii contaminezi cu alte mizerii se fac din naturalul roz.....ei bine culoare cacanie specifica situatiei policice a tarii noastre de acum!....(scuzati ..dar nu m am putut abtine).
Si Hepu G12 sa fie. pus...la cantitate inchis capacele si totul a fost o veselie.

In tot acest timp vechiul ulei se scurgea, si este inlocuit de Motorex 15w50 in tandem cu filtru MANN MW64/1 - pt ca asta e specificatia honda!
Hotarasc sa iau camera filtrului de aer acasa sa o spal bine si sa ii dau o lipitura cu mastic pe zona de vreo 2 cm unde nu se imbina bine ceva!...
Mai dau si furcile jos din jucuri si cu asta se incheie una dintre cele mai glorioase zile de lucrat la motocicleta de pana atunci. E inutil sa mai spun ca nu m am putut abtine si cu noile bujii, ulei, antigel si tot ce mai era proaspat relgat pe la motorul ala dau o cheie!...Motorul era altul, mergea de vis....aproape ca mi s-au umezit ochii!

Si acum imaginile pentru partea asta! Va urma restaurarea furcilor fata si a sistemului de franare!

Fişiere ataşate

UP6.jpg
Dupa masurarea compresiei cu noile buji in locuri strategic alese
UP7.jpg
Hotararea aleasa ca zona de acolo ce este usor "cracanata" trebuie lipita!
UP8.jpg
Noul termostat, pus la loc si completat tot cu antigel in amestec 50/50. Pregatit acum...de - 37 grade!...Ei..bine mai e ca mine?
UP9.jpg
Se "amorseaza" noul filtru cu ulei
UP10.jpg
Si se adauga gris pana ce se obtine un aluat de consistenta indicata!
Imagine
Avatar utilizator
marius.roibu
 
Mesaje: 91
Membru din: Vin Iul 15, 2011 10:43 am
Localitate: Craiova
Motocicleta: XRV 650 RD03

Re: O transformare in 2753 de pasi. Nimic imposibil in 2 lun

Mesajde marius.roibu » Dum Aug 07, 2011 8:37 pm

Continuam cu sistemul de franare si furcile fata!

Ei bine aici treaba trebuia sa fie simpla...o mai facusem de cel putin 2 ori inainte si era musai sa nu aduca surprize episodul asta! Stiam insa ca, asa cum nu te poti pune cu piticul sonat al unora, nici eu nu puteam sa am pretentia sa termin intr o zi cu toate astea!
Incepem cu franele...ca's cele mai simple.....Tin sa mentionez ca din episodul asta nu am poze pt ca am plecat spre motocicleta ca boul vara talanga, eu fara aparat, asa ca povestim precum Creanga!

Incep prin a da jos etrierii fata, placutele, eliberez furtunele, si cu precizia unui medic stomatolog pun mana pe periutza de dinti!....Am uitat partea in care....tot ca finutzul medic stomatolog, impreuna cu prietena mea, surubelnitza de impact, reusesc sa eliberez dopurile de la etrieri. Urmeaza cea mai plicticoasa etaoa a acestui espisod. Cu o tavitza de kerosen, o periutza de tinti si o bucata de lemn de stejar am curatat pana la luciu etrierii si pistonasele, acolo unde mizerie era depusa, frecat cu lemnul, apoi spalat bine, lustruit si tot asa. La fel si la celalalt. Ei este in zadar sa spun ca tot taraboiul asta a durat vreo 4 ore si m-a prins noaptea. Pus totul la loc, asteptam ziua 2.
Ziua 2 sosete rapid, nu de alta, dar si universul stia ca am eu treaba, si parca si timpul trecea mai repede! Fac o vizita inainte sa incep treaba pe la un pet shop, nu pentru ca simteam nevoia companiei unei pufosenii ci pentru a cumpara un metru de furtun de agvariu (ajungem imediat si la partea in care il vom folosi.)
Curat si etrirul spate, unde constat cu stupoare ca placuta din stanga era uzata cumva razant si cealalta era cam jucate tocita jos si sus aproape deloc...Ciudat imi spun...nu am mai vazut asta!....Constat insa ca imi lipsea tablita de sus de la ghidaje si trag concluzia ca era de aici(vom afla mai tarziu de unde a fost...dar toate la timpul lor). Facem rost si de tablitza in cauza si cntinuam......spalarea sistemului de franare si aerisirea....
Ei aici trebuie sa incep prin a va spune ca mereu am urat franele, par mereu a avea o personalitate proprie si mai mereu e implicata o doza de magie in a le face sa mearga...dar asta nu mai avea sa se intample pentru ca aveam.... furtunul...Cu asta nu mai aveam cum sa dua gres. Si cu lichidul de frana in mana stanga si cheia de 8 in dreapta....punem furtunul pe aerisitor, pun lichid in pompa, pedala..pedala...., inchide aerisitor si tot asa pana ce am eliminat din sistem volumul a 4 vase de expansiune pe fiecare etrier inainte sa mai fac inca o spalare finala si apoi aerisirea.....Frane....ca la carte frate...!...Minunat...acum Africana merge si se si opreste, ajutata ce e drept si de noiule plcaute de frana SBS cu baza de cupru, ..si ce or mere ele...dar cat de frumos arata :)....Pe spate povestea se repeta cu succes de asemenea.

Fişiere ataşate

placute2.jpg
Placutele cele noi montate pe spate
placute.jpg
placutele vechi. A se vedea uzura inegala!
Imagine
Avatar utilizator
marius.roibu
 
Mesaje: 91
Membru din: Vin Iul 15, 2011 10:43 am
Localitate: Craiova
Motocicleta: XRV 650 RD03

Re: O transformare in 2753 de pasi. Nimic imposibil in 2 lun

Mesajde marius.roibu » Dum Aug 07, 2011 8:41 pm

Stiu ca in topicul asta ma dedicasem in a expune povestioara readucerii la o noua tinerete a unei motociclete, dar, pentru ca am vazut ca s-a solictitat la un moment dat pe forum un tutorial despre cum sa se schimbe uleiul in furci am sa incerc sa fac asta aici. Am sa dau detali, si sa expun din experientele mele unde sunt chestii marunte ce eu le am descoperit pe parcurs cum as sugera sa fie facute...Pentru cei mai putin interesati puteti privi doar pozele. :D

No, asa cum ar fii firesc, totul incepe prin a se slabi cele 4 prezoane de la roata fata. Apoi slabiti axul rotii, dupa care puneti motocicleta pe cricul central sau orice alta solutie de suspendare aveti la indemana. Dati roata jos!. Cu ocazia asta e intelept sa verificati dc este joc la rulmentii rotii fara si daca sunt in stare buna semeringurile. Jocul la rulmenti (dupa capul meu) fara sa ii dati jos ii verificati cu degetul - bagati degetul in ei si incercati sa miscati sus jos stanga drepta dc nu e jos absolut deloc.
Urmeaza demontarea etrierilor dp brate, date jos aripa si tot ce mai e pe acolo. Recomand sa bagati fiecare surub de unde l -ati scos...nu sunt toate la fel ca dimensiuni.
Apoi puneti manutza pe o tubulara de 12 si desfaceti cele 8 suruburi care strang tuburile in jug. Pentru inceput cele 4 de sus, dupa care cu o cheie de 17 slabiti capacele de la tuburi - daca nu avum mai tarziu va fii mai greu!....Apoi slabitile si pe cele 4 suruburi din jugul inferior. Dati cu wd40 sua ceva sa alunece telescoapele usor din jug. NU BAGATI SURUBELNITZA SA LARGITI, un amic a spart jugul asa (va poate povesti chiar el- ca acum e si el africanist.) Si cam asta e etapa de demontare.
Toate astea mai jos prezentate el le am facut langa motocicleta intr o gradina de bloc, apoi cu tuburile am mers acasa in beci.

Consider ca urmatoarea etapa MUSAI -desfaceti jambele si verificati sa nu fie rupte. Daca sunt rupte schimbate neaparat pt ca astea daca sunt duse distrug usor semeringurile de praf si in final semeringurile de ulei.
Apoi cu jambele date jos pompati telescopul sa vedeti daca pierde ulei. (eu nu am o alta metoda mai savanta.) Daca totul pare curat aveti sanse mari sa scapati doar cu schimbatul de ulei si nu si cu schimbat semeringuri de praf/ulei.
Hint: semeringurile de ulei sunt ieftine. Athena sunt cele ce echipeaza pe original motoarele facute in europa, deci nu merita sa luati Honda. Insa, vestea proasta este ca semeringuri de praf nu se gsaesc decat originale din ce m-am interesat.
PS: voi continua sa detaliez schimbarea de ulei, fara semeringuri pentru ca a mele mereu le am gasit in stare buna! In cazul in care la noi nu sunt bune, recomand sa incercati sa scoateti usor semeringurile de praf cu un priceag de jur inprejur ca sa incercati sa le salvati si sa schimbati doar semeringul de ulei (nu cred insa ca e o idee buna. Semeringul de ulei dus e o dovada aproape 100% ca nici cel de praf nu isi face treaba). Daca schimbati si semeringurile, e usor sa le scoateti. Macelariti semering praf...si apoi cu miscari bruste trageti de tuburi (baza in drepata, cilindrul in stanga - pana ce se desprind si sare semeringul si siguranta). - bine asta cand ajungeti acolo :)

Ca sa continuam. Tocmai am aflat ca avem semeringurile bune!....Ne pregatim sa desfacem tuburile. Insa inainte de asta, avem un surub cu capul imbus fix in fundul telescopului. Acela trebuie slabit acum Luasi imbusul corespunzator si incercati sa desfaceti. Daca nu iese si pare blocat cu draci acolo mai mult ca sigur are loctite pe el si trebuie scos la cald. Luati o lampa de gaz incalziti usor partea aia si repetati...va iesii sigur. Dupa ce ati slabit surubul - nu il scoateti, lasati -l asa! Intoarceti telescopul din nou cu susul in sus si scoateti capacul. Faceti asta intr-o carpa ca sa nu sara capacul pe jos. Arcul nu e foarte comprimat deci nu va faceti griji ca nu va sare in cap. Indepartati capacul, scoateti cele 2 arcuri din tub, si scurgeti uleiul!.
Apoi desfaceti surubul-imbus din cap si va trebui sa va mai iese din tub un piston cu un arc. In momentul asta tubul e gol.
Urmeaza procedura de spalare. Folositi kerosen sau motorina, MUSAI nu benzina ca ataca cauciucul si implicit semeringurile. Eu am folosit kerosen. Spalati tot ansamblul turnand in tuburi si clatind bine pana ce solventul curge curat.
Lasati la scurs o zii. A 2a zii spalati inca o data cu spray de curatat lantul - pentru ca asta e foarte tare si curata motorina/kerosenul ce a mai ramas pe acolo .Apoi lasati tuburile la uscat macar cateva ore in soare. Eu le am lasat o zii. Apoi urmeaza procesul de asamblare.

Puneti arcul cel mijlociu ca dimensiuni (nu conteaza care capat) pe pistonas si bagati -l in tub. Apoi puneti arcurile in tub puneti capacul si intoarceti tubul invers si incercati sa puneti surubul -imbus si strangetil. Daca vreti puneti si loctite pe el. Apoi scoateti capacul si dati arcurile afara. Repetati si la celalalt telescop procesul.
Apoi puneti uleiul...10w standard...sau ce alta varianta vreti voi... incercati sa stiti atat cat ulei cantitativ trebuie pus si de asemenea ce "inaltine" de ulei in tub. Varianta cu inaltimea e cea corecta deci nu ne vom baza pe volumul de ulei aici. La rd07 rd07a intra din cate stiu 650ml. Deci ca procedura puneti 600 ml in fiecare tub dupa care incepeti sa il pompati ca sa il patrunda uleiul peste tot. Pompati de minim 30 ori fiecare telescop dupa care lasati l 15 min..,
Apoi pune ti in tub pana ce ajunge la inatinea indicata nivelul. Puneti arcurile...primul cel lung (nu conteaza cu care capat ) apoi cel mic, (parca e si o saiba inre ele ..nu mai pot baga mana in foc ). Puneti capacul and voila
PS: sunt absolut sigur ca nu am putut fi pe cat de explicit cat sa ii multumesc pe toti, daca sunt dintre voi cei ce vor detalii mai multe, va pot ajuta oricand cu mcar un sfat...Marius 0721 089 499.
Si acum pozele:

Fişiere ataşate

arc dupa spalat.jpg
Dupa desfacerea tuburilor si spalarea pieselor interne. La uscat
tuburi.jpg
Tuburuile puse la scurs dupa spalarea cu kerosen. A2a zii spalare cu spray la curatat lant
gata de asamblare.jpg
"Maruntaiele" pe masa gata de asamblare!
cilindru.jpg
Trecand la asamblare. Se pune arcul mic pe cilindru si se baga in tub.
surub imbus.jpg
Se aplica loctite pe surub. Se pun cele 2 arcuri in tub punem capacul ca sa preseze cilindrul si infiletan surubul. Aici e usor de zis mai greu de facut...da iese pana la urma!
Imagine
Avatar utilizator
marius.roibu
 
Mesaje: 91
Membru din: Vin Iul 15, 2011 10:43 am
Localitate: Craiova
Motocicleta: XRV 650 RD03

Re: O transformare in 2753 de pasi. Nimic imposibil in 2 lun

Mesajde marius.roibu » Dum Aug 07, 2011 10:04 pm

Continui cu inca un post pe aceiasi tema ca sa pot prezenta toate pozele. A se urmari pozele de jos in sus....ca asa le afiseaza forumul din pacate...si imi e peste mana sa le pun eu in ordine inversa sa le afiseze el bine

Fişiere ataşate

gata de asamblare.jpg
Astea sunt toate nimicurile ce intra in tuburi.
ulei folosit.jpg
Uleiul folosit.
arcuri.jpg
Cu ocazia asta masurati si arcurile sa fie in dimensiunile specificate in manualul service. Hint: nu conteaza cum le bagati in tub, nu au catare sau ceva de genul!
umplere tuburi.jpg
Se umplu tuburile cu ulei. Se pompeaza si se completeaza cu ulei pana la nivelul dorit. Apoi se pun arcurile, saiba dintre arcuri si se pun capacele. E voila!
Ultima oară modificat de marius.roibu pe Lun Aug 08, 2011 7:22 am, modificat 1 dată în total.
Imagine
Avatar utilizator
marius.roibu
 
Mesaje: 91
Membru din: Vin Iul 15, 2011 10:43 am
Localitate: Craiova
Motocicleta: XRV 650 RD03

Re: O transformare in 2753 de pasi. Nimic imposibil in 2 lun

Mesajde pedros » Lun Aug 08, 2011 5:43 am

Nu pot sa zic decit bravo si tineo tot asa.
Avatar utilizator
pedros
 
Mesaje: 106
Membru din: Mie Feb 16, 2011 7:27 am
Localitate: Buc-Grozavesti
Motocicleta: PD 10.TRANSPLANT

Re: O transformare in 2753 de pasi. Nimic imposibil in 2 lun

Mesajde marius.roibu » Lun Aug 08, 2011 9:17 am

E luni diminetza, si cum la serviciu pe nicaieri nu o pot gasi pe pofta de munca, am sa mai scriu cate ceva pe aici!.

Cu toate cele facute pana aici urma partea in care trebuia sa ma ocup de maruntisuri. Si cum maruntisurie astea erau multe am luat-o usurel!
Cred ca chestiuta de care imi era cel mai teama la un moment dap - pentru ca nu mai avusesem niciodata de a face cu asta - a fost faptul ca motorul pornit fiind, dupa o vreme "isi stingea" becul verde de liber si apoi nu il mai puteam tine pornit decat cu ambreiajul. Stiam ca era din senzorul de liber, dar nu mai schimbasem asta niciodata , si parea ca e groasa treaba. Odata venite piesele de la Honda incepem. Puna mana pe tubulara de 14 - inclin motorul pe dreapta descafac senzorul vechi- ma minunez de halul in care arata- pun senzorul nou, garnitura de cupru, strangem tot la cuplu cu mana dinamometrica , legam firele la loc, si pace buna!.
Urmeaza instalarea noului melc de kilometraj, treaba simpla de altfel, ii pun de companie o mana generoasa de vaselina dintraia "desteapta" din mila unui bun prieten ce a facut donatia si punem ansamblul la loc, evident cum altfel decat invers. Desfacem iarasi roata montam corect si punct.
Cablul de kilometraj, uns inca o data pe langa ce a pus producatorul acolo, si inca curgand ulei din el il montez pe motocicleta. Apoi continuam cu cablul de ambreiaj, care primeste acelasi tratament si atentie la montare....asta primeste si vreo 20 de injuraturi, asa suave, ca la usa cortului, ca doar de, era bagat de mama focului. Si hopa ca's cam gata astea. Urmeaza partea in care degresezi si curat si cablurile de soc pentru ca agatau pe undeva si deodata totul devine mai fin pe partea de comenzi. Cablurile de acceleratie le ung, ca un complet imbecil pe sunt cu cate 20ml de ulei fiecare pana ce ajuns la capatul celalalt, se scurge in scut si apoi balta jos sub motor!....Ei nu'i bai imi zic, macar le am uns bine! Schimb, dar nu in aceiasi zi, si toate becurile din bord cu becuri de 2w montura T10 si curat bordul de praf si alte alea, nu de alta dar voiam sa fiu sigur ca alta data nu mai desfac nimic pe aici. (am ajuns sa surubaresc si pe aici pentru ca mi se iluminau inegal ceasurile - si asa a fost, era un bec ars ).
Pus totul la loc...si de atunci numic nu a mai fost asa cum era inainte! Totul fin si luminos.....ca fundul unui bebelus :)

Si poze!...

Fişiere ataşate

senzor liber vechi1.jpg
Asta este senzorul vechi proaspat demontat. Dupa cum se vede este tocit de tot pe suprafata de contact.
senzor liber vechi2.jpg
Un alt cadru cu senzorul vechi
senzor liber nou.jpg
Si noul senzor gata de montare
cablu ambreiaj.jpg
Noul cablu de ambreiaj gata de montare si el
Imagine
Avatar utilizator
marius.roibu
 
Mesaje: 91
Membru din: Vin Iul 15, 2011 10:43 am
Localitate: Craiova
Motocicleta: XRV 650 RD03

Re: O transformare in 2753 de pasi. Nimic imposibil in 2 lun

Mesajde marius.roibu » Lun Aug 08, 2011 9:23 am

In continuare.....

Fişiere ataşate

melc vechi.JPG
Vechiul melc. Aproape ca nu mai avea dinti deloc. Cred ca a fost distrus din cauza cablului de vitezometru care a fost complet gripat
melc nou.jpg
Noul melc, batalar vina ca mic si scump mai e!
bord desfacut si curatat de praf.jpg
Bordul desfacut dupa curatarea de praf si usoara baitza cu alcool izopropilic.
pozitie becuri si bec ars.jpg
Pozitiile becurilor in bord, si cu rosu figurat becul ce il aveam ars.
noile becuri din bord.jpg
Si noile becuri de bord, pregatite toate sa intre si sa imi faca noaptea mai luminoasa!
Imagine
Avatar utilizator
marius.roibu
 
Mesaje: 91
Membru din: Vin Iul 15, 2011 10:43 am
Localitate: Craiova
Motocicleta: XRV 650 RD03

Următorul

Înapoi la Motocicleta mea

cron