Irish AT

Lăudaţi-vă motocicleta (sau motocicletele)

Irish AT

Mesajde dmflorin » Mar Mai 01, 2012 11:13 pm

Buna ziua,

Din insula verde va salutam, eu si dumneai, Africana. Sper sa ajung sa o aduc pe Transalpina undeva in viitorul apropiat, asa i-am promis.
Este o englezoaica pur-sange, model '99 RD07A, stock pana la ultimul surub, mai putin toba aftermarket si crasharul. Ah si pinionul spate, care are numai 42 de dinti ... se pare ca fostului proprietar nu prea i-a placut sa iasa de pe asfalt.
Dupa mai bine de o luna si binisor spre 1000 de mile, sunt foarte multumit (venind de pe un Transalp XL650), mai putin un aspect care imi strica toata placerea: sunetul motorului. Postez aici un filmulet (facut cu telefonul, dar claritatea sunetului este foarte aproape de realitate). Am mai auzit africance pe tonul asta, cu acel "vaiet" tipic (sau "whining noise" cum se mai gaseste pe forumuri) , dar parca a mea bate toate recordurile. M-am impacat deja cu zgomotul de relanti, acest "wha-wha" ca nu stiu cum altfel sa ii spun. Dar cand incep sa o turez sunetul se transforma intr-un tiuit strident, pe care eu il gasesc enervant. Sunt zile cand pur si simplu nu il suport si nu stiu cum sa ma dau mai repede jos de pe motor.
Unii mi-au sugerat sa schimb toba. Mie imi vine greu sa gred ca de acolo se trage, imi suna mai degraba a angrenaj de motor sau cutie de viteze. Apoi nu inteleg de ce la africana (in cazul incare e ceva tipic pentru V-twin) si nu si la transalp ? Cu Transalpul nu am avut asemenea probleme. ~x(

Aici este un link cu filmuletul:

http://www.youtube.com/watch?v=VlWoL_dl7yo

Multumesc (-){[}}=

Fişiere ataşate

20120313_094730.jpg
dmflorin
 
Mesaje: 9
Membru din: Dum Apr 29, 2012 10:16 pm
Localitate: Bucuresti
Motocicleta: Honda XRV750 RD07A

Re: Irish AT

Mesajde raoulserban » Mie Mai 02, 2012 4:03 pm

sal tare! cum e berea pe acolo?
mai...ia incearca sa vezi daca acel sunet se mai aude cand tragi maneta de ambreiaj. in caz ca nu se mai aude s-ar putea ca rezolvarea sa fie asta viewtopic.php?f=27&t=73" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
altfel uite ce am patit eu http://www.xrv.org.uk/forums/africa-twi ... inder.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; . mie mi s-empare sa suna cam la fel
ahhh....sau poa sa fie de la supape...da mai greu si nu-mi dau seama
ps: si eu am venom pe ea
Avatar utilizator
raoulserban
 
Mesaje: 897
Membru din: Sâm Feb 19, 2011 5:03 pm
Localitate: Timisoara
Motocicleta: afriKa twin rd04

Re: Irish AT

Mesajde dmflorin » Mie Mai 02, 2012 11:57 pm

Salut Raoul si multumesc pentru raspuns.

sal tare! cum e berea pe acolo?


E neagra ... si curge in valuri :lol:
Eu am observat aici prima data ce inseamna sa vezi in fiecare dimineata cum trage camionul plin cu butoaie de bere in fata pub-ului.
Se spune ca si noi romanii suntem campioni. Hmm, nu prea cred, astia ne baga sub masa. (-):[''\}=

Chiar am dat de topicul tau pe site-ul din UK cu cateva zile in urma si m-am uitat la clip. Mie imi pare ca tu te referi acolo la altceva. Daca e cum am inteles eu, la tine era un fel de bubuit care venea dinspre cilindrul fata. Asta cred ca am sesizat eu din clipul tau. Altfel si africana ta scoate aceleasi "gemete", doar ca pe un ton mai discret. Chiar nu prea stiu cum sa ma fac inteles, dar eu ma refer la "vaicareala" tipica (cred) pentru motorul asta. Si care nu exista la Transalp, pe un motor oarecum similar (din pacate Transalpul e momentan undeva in curte si nu prea am avut timp de el; cand vor mai sta ploile care ne-au napadit de cateva zile, am sa fac un clip si cu el pentru comparatie). Nu este nici o diferenta daca trag ambreiajul, nu depinde nici daca este in sarcina sau nu. Motorul nu are decat 20000 de mile, cam putin pentru un ambreiaj uzat (doar daca a fost condusa de un incepator total neglijent). Este un zgomot consistent de "moara stricata" (hai ca sunt putin rau acum, dar nu stiu cum sa ii zic), care creste in frecventa cu turatia. Este pur si simplu ce se aude pe langa explozia normala a motorului.

Interesant este ca am dus-o la un atelier moto de aici, afacerea unui roman. Ii sunt client vechi si pana acum sa spunem ca am fost relativ multumit de servicii.
Dar dupa vizita cu africana am devenit foarte sceptic. El nu mi-a gasit nimic in neregula, mi-a spus ca este impecabil. I-am cerut sa ii faca reglajul supapelor si sincronizarea. M-a taxat corespunzator. Am luat motorul de acolo seara la fel cum l-am lasat, zic eu, fara vreo diferenta notabila. Faptul care m-a pus pe ganduri ca el nici macar nu a atins un surub de carburator este faptul ca motorul are in continuare probleme cu socul (lucru pe care i l-am mentionat de la inceput). Nu pot porni defel motorul folosind socul, doar din acceleratie. In timp ce transalpul porneste ceas, la buton, cu socul tras. Explicatia lui m-a lasat masca ... "nu este facuta pentru Irlanda" :shock: (aluzie la faptul ca este aerul foarte umed si temperaturile relativ scazute). Dar asta e alta poveste. Ideea este ca teoretic supapele ar trebui sa fie reglate ... practic, pana nu pun eu mana nu se stie. Si va mai dura pana am sa gasesc timpul din pacate, in weekend prefer sa o plimb 8-)
dmflorin
 
Mesaje: 9
Membru din: Dum Apr 29, 2012 10:16 pm
Localitate: Bucuresti
Motocicleta: Honda XRV750 RD07A

Re: Irish AT

Mesajde raoulserban » Joi Mai 03, 2012 5:46 am

mmm! deci zgomotul zici ca nu dispare daca tragi ambreiajul!deci nu-s doctor de afrikane dar:
-hai sa zicem ca sufla aer pe la imbinarea galeriilor cu cilindrii. baga degetul pe acolo pe la imbinare(atat fata cat si spate) si in teorie nu ar trebui sa te murdaresti de calamina si nici sa nu observi depozite de calamina prin jurul imbinarii. la mine asta a fost, mai exact la cilindrul fata. ma innebunea zgomotul(un zumzait de albina stresata, multi faceau misto si ziceau ca am in casca vreo albina ratacita) pana anul acesta cand a devenit mai ascutit de am zis ca e de la supape. daca asta e de vina, rezolvarea e cheap.
la cat de tare se aude in videoclip as zice ca parca ar fi de la supape si in cazul acesta iti recomand sa mergi la un alt atelier pentru diagnostic si abia apoi pt valve clearence
cat despre soc...am impresia ca nu functioneaza, clar trebuie desfacut acolo si vazut ce si cum, unse cablurile si daca e ceva in neregula in ultima instanta schimbate .
Avatar utilizator
raoulserban
 
Mesaje: 897
Membru din: Sâm Feb 19, 2011 5:03 pm
Localitate: Timisoara
Motocicleta: afriKa twin rd04

Re: Irish AT

Mesajde cstelia » Joi Mai 03, 2012 9:42 am

Salutare!
Din ce am auzit eu in filmulet, sunt 2 probleme distincte.
#1 cam iti tzacane supapele, deci au nevoie de reglaj. Sincer, dupa numai 20000 mile nu ar fi necesar.
#2 Cat priveste suieratul acela, intr-adevar la tine este mai accentuat. Mi se pare dubios sunetul asa ascutit avand in vedere evacuarea aftermarket pe care o ai. Are db-killer?

Nu poti porni cu socul din cauza ca probabil e partial blocat.
Powered by morning coffee
Avatar utilizator
cstelia
 
Mesaje: 795
Membru din: Mie Feb 16, 2011 10:07 pm
Localitate: Timisoara
Motocicleta: XRV's

Re: Irish AT

Mesajde dmflorin » Vin Mai 04, 2012 5:11 pm

Salut,

Bun, am trecut supapele pe lista. Este clar ca trebuie sa pornesc de la premisa ca nu s-a umblat deloc la ele.
In manualul Haynes parca se specifica despre "valve clearance" un interval de 12 luni (verificate nu neaparat reglate), dar nu mai sunt sigur. Cert este ca fostul proprietar mi-a confirmat ca nu a facut asta niciodata in 3 ani de zile. Ce ar mai presupune diagnosticul supapelor in afara de "valve clearance" ?

Toba nu are db-killer, sincer mie nici nu prea imi place. Ca diferenta, toba de pe Transalp este un LeoVince SBK, de care nu ma mai satur.
Am sa incerc sa ascult motorul fara toba finala si cu toba Leo Vince. Dar deocamdata am cetva zile libere saptamana viitoare pentru o plimbare la care visez demult, asa incat incerc sa ma bucur de el asa cum este.
Voi reveni cu impresii.

Multumesc (-):OK:||
dmflorin
 
Mesaje: 9
Membru din: Dum Apr 29, 2012 10:16 pm
Localitate: Bucuresti
Motocicleta: Honda XRV750 RD07A

Re: Irish AT

Mesajde Korben » Vin Mai 04, 2012 9:40 pm

Si a mea suiera, nici transalpul meu nu a suierat
So what?
Merge de numa', asta conteaza (-):OK:||
Imagine
Avatar utilizator
Korben
 
Mesaje: 873
Membru din: Mie Feb 16, 2011 1:49 am
Localitate: Arad
Motocicleta: XRV750 RD07A

Re: Irish AT

Mesajde raoulserban » Sâm Mai 05, 2012 5:54 am

amprenta unica! se cheama zgomote tehnologice si venom-urile sunt cat de cat renumite pe acolo prin uk. la un moment dat aveau reducere membrii xrv la ele
Avatar utilizator
raoulserban
 
Mesaje: 897
Membru din: Sâm Feb 19, 2011 5:03 pm
Localitate: Timisoara
Motocicleta: afriKa twin rd04

Re: Irish AT

Mesajde raoulserban » Sâm Mai 19, 2012 8:08 am

nah prietene! cum se prezinta mobra acuma? ce o avut in neregula?
Avatar utilizator
raoulserban
 
Mesaje: 897
Membru din: Sâm Feb 19, 2011 5:03 pm
Localitate: Timisoara
Motocicleta: afriKa twin rd04

Re: Irish AT

Mesajde dmflorin » Dum Iun 24, 2012 1:21 am

Raoule, e bine mobra. Imi cer scuze ca nu am mai scris. Nu am schimbat nimic la dansa, in afara de montat cateva accesorii, un tank cover, butucul de contact si alarma cu imobilizator (in urma unei tentative de furt, ocazie cu care a suferit si oglinda dreapta).
Cred ca pur si simplu am inceput sa ma obisnuiesc cu glasul dumneaei. De cand am postat aici ultima data, am mai adunat vreo 2500 de mile, o parte si cu pasager. M-a purtat prin niste locuri foarte faine, a suportat cu stoicism capriciile vremii.

La montarea alarmei in service, mecanicul a observat ca mansoanele care leaga airbox-ul de carburatoare stateau cam pe buza, fiind usor deformate. Le-a asezat mai bine. Asta nu pare sa fi schimbat nimic insa dupa parerea mea.

Acum ceva timp 2 indivizi au incercat sa o fure noaptea din curte, chiar de sub fereastra mea (-)machine3 .
Au smuls butucul de contact si au pornit-o cu surubelnita. Abia atunci au observat probabil ca este si legata cu lant. La demaraj au trezit toata casa oricum, asa ca au sters-o. Au reusit cumva, naiba stie cum, sa rupa oglinda dreapta din suportul care face corp comun cu rezervorul de lichid frana fata. Am gasit o solutie de compromis pentru a fiza la loc oglinda, dar caut un rezervor de schimb. Daca stiti pe cineva care dezmembreaza AT sunt numai urechi :)]

Acum i-am pus alarma cu imobilizator si o tin in curtea din spate. Hotii sunt mult mai ai dracului pe aici, sunt ca rechinii si lucreaza in bande organizate. N-am auzit prin Bucuresti de asemenea tupeu. In centrul Dublin-ului o motocicleta neasigurata este o tinta sigura la orice ora din zi sau noapte.

O seara faina !

Fişiere ataşate

IMG_0761 (640x480).jpg
dmflorin
 
Mesaje: 9
Membru din: Dum Apr 29, 2012 10:16 pm
Localitate: Bucuresti
Motocicleta: Honda XRV750 RD07A


Înapoi la Motocicleta mea

cron