Releul regulator

Re: Releul regulator

Mesajde cstelia » Joi Oct 06, 2011 8:46 am

pedros scrie: Cind bateria este descarcata, toate aceste valori, masuratori , nu sunt valabile si dau erori.


Pedro are dreptate. Cu o baterie aiurea nu poti sa faci o masuratoare corecta asupra incarcarii. Daca vrei sa masori cat de bun e releul de incarcare, trebuie sa o faci avand conectata o baterie buna.
Powered by morning coffee
Avatar utilizator
cstelia
 
Mesaje: 795
Membru din: Mie Feb 16, 2011 10:07 pm
Localitate: Timisoara
Motocicleta: XRV's

Re: Releul regulator

Mesajde sebicozaurus » Joi Oct 06, 2011 9:43 am

Dragă Mihuţ,
Dacă vrei să ai o motoretă mai bună ca un RD03 :P îţi sugerez următoarele.

1. tot ce s-a povestit mai sus sunt sau nu adevărate. Mă refer la simpla chestie că releul ăsta pică. Dacă nu pica acu pica altă dată. Cine e de vină... puţin relevant pentru că el tot pică. Deci un vinovat principal nu pot să zic că ar exista.
2. fă următoarele măsurători în următoarele condiţii:
- pui bateria la încărcat.
- o laşi vre-o oră, două să se stabilizeze la valoare ei normală de baterie încărcată. Trebuie să aibă între 12,4 şi 12,8V. Dacă are mai mult nu-i bai. Dacă are ceva mai puţin iarăşi nu-i bai mare. Înseamnă că e relativ pe ducă bateria. Dacă are sub 12 V. Sigur tre' să-ţi iei baterie nouă.
- verifică masa (-) care o ai în releul regulator. Pui o sondă de la multimetru pe - de la baterie şi o sondă pe mufa sinspre releu. Acolo tre să măsori rezistenţa şi trebuie să fie maxim maxim 0,02 ohmi. Dacă e mai mare sigur ai un contact imperfect şi releul nu poate disipa surplusul de curent calumea.

- valorile măsurate de tine au diferenţe foarte mari. De aici trag următoarea concluzie. Baterie terminată, releul gata să pice, contact imperfect (destul de puţin probabil)
- altă observaţie: dacă ţii relaniul foarte mic nu o să ai incărcare calumea la relanti. Am voltmetru pe mobră şi la un relanti de 1000 rpm nu încarcă calumea dacă am farurile deschise. Am 12,4V. La 1100 rpm deja încarcă calumea 13,4 V.

- dacă vrei să faci treabă calumea montează-ţi musai un ventilator de calculator pe releul de încărcare. Poţi lega acel ventilator pe luminile de poziţie.
- de asemenea găseşti la mikado voltmetru mişto( http://www.mikado.ro/voltmetru-auto-cu- ... rosie.html ) care te ajută mult.

Dacă ai nevoie de ajutor dă-mi de ştire şi pot să vin şi cu un releu de încărcare şi vedem care-i treaba. (0728 020155). Nu nimic de speriat pe acolo şi zic că nu merită să arunci banii până nu ieşti sigur de ce se întâmplă pe acolo.
Avatar utilizator
sebicozaurus
 
Mesaje: 39
Membru din: Mie Mar 02, 2011 1:49 pm
Localitate: Braşov
Motocicleta: xrv750 RD04, RD07a

Re: Releul regulator

Mesajde sebicozaurus » Joi Oct 06, 2011 9:51 am

aaaa şi încă o treabă referitoare la sistemul de avarii.

Acum 2 weekenduri la plimbărică oprim gaşca de africane să admirăm peisaju... Toate bune şi frumoase dar mobra lu Cipri bâzâie fără să se oprească (fără contact). Am ignorat 2-3 minute că poate se opreşte. Negativ. Desfacem pe acolo să vedem ce pitic nu se opreşte din bâzâit.
Surpriză..... releul de la avarie făcea bââââââââââââzzzzzzzzz.
Îi altoiesc una cu altoitoru de 13 şi făcea bââzzz bââzzz mai liniştit.
Cu dibăcie scot mufele din releul bâzâiecios şi acesta evident tace. Izolez firele rămase (că doar vin direct de pe baterie) şi am rezolvat problema. Niet avarie ... mai puţine probleme.
Părerea mea e că doar motoarele care se strică au nevoie de avarie. Din acest motiv un anume RD03 nu are avarie .... şi un RD07 are!

Dacă te-ai supărat ... aştept să arunci după mine cu o sticlă de bere!! (plină) :P
Zi-mi cum vrei să facem să arunc şi eu un ochi.
Avatar utilizator
sebicozaurus
 
Mesaje: 39
Membru din: Mie Mar 02, 2011 1:49 pm
Localitate: Braşov
Motocicleta: xrv750 RD04, RD07a

Re: Releul regulator

Mesajde sebicozaurus » Joi Oct 06, 2011 9:55 am

Am ataşat şi o schemă electrică poate interesează pe careva. E de RD04 dar nu cred că sunt diferenţe majore faţă de celelate modele.

Fişiere ataşate

xrv750_ELECTRIC.pdf
(975.2 KiB) Descărcat de 224 ori
Avatar utilizator
sebicozaurus
 
Mesaje: 39
Membru din: Mie Mar 02, 2011 1:49 pm
Localitate: Braşov
Motocicleta: xrv750 RD04, RD07a

Re: Releul regulator

Mesajde pedros » Joi Oct 06, 2011 10:23 am

sebicozaurus scrie:aaaa şi încă o treabă referitoare la sistemul de avarii.
Părerea mea e că doar motoarele care se strică au nevoie de avarie. Din acest motiv un anume RD03 nu are avarie .... şi un RD07 are!
Nici primul lot de 380 buc Dacia 1300 din '68, nu avea avarie si pe urma le-au bagat.In momentul cind avariile functionau, arborele cotit la stinga se opintea de palierul din dreapta.
Lasind gluma la o parte, cine ar schimba rd07 pe rd03?
Avatar utilizator
pedros
 
Mesaje: 106
Membru din: Mie Feb 16, 2011 7:27 am
Localitate: Buc-Grozavesti
Motocicleta: PD 10.TRANSPLANT

Re: Releul regulator

Mesajde sebicozaurus » Joi Oct 06, 2011 10:46 am

rd07 stricat ce merge cu avarii? :P

Ups ... n-am lăsat gluma la o parte...

Acum neglumind... pare foarte foarte ciudat: toţi africatwiniştii zic că RD03 e tăticul lor.... ce-a mai bună, fiabilă, jmecheră. Că toţi şi-ar lua d'aia. Daaar vorba ta nimeni nu ar schimba mobra care o are.
Avatar utilizator
sebicozaurus
 
Mesaje: 39
Membru din: Mie Mar 02, 2011 1:49 pm
Localitate: Braşov
Motocicleta: xrv750 RD04, RD07a

Re: Releul regulator

Mesajde Mihutz77 » Joi Oct 06, 2011 11:47 am

Mah Sebi, am pus sistemul de avarii pt ca am calatorit foarte mult in vara asta(peste 14.000km) prin minunata noastra tara si uneori cand ma taia chefu' sa fac o poza pe cine stie ce sosele mai aglomerate, parca eram mai linistit cu avariile puse. Nu neaparat sa le folosesc ziua in amiaza mare ci dimineata sau seara cand vizibilitatea este mai scazuta, cand soarele este la linia orizontului. Este pur de natura safety, nu tehnica ;)
Avatar utilizator
Mihutz77
 
Mesaje: 427
Membru din: Vin Apr 08, 2011 1:04 pm
Localitate: Brasov
Motocicleta: Honda Africa Twin

Re: Releul regulator

Mesajde sebicozaurus » Joi Oct 06, 2011 12:16 pm

Aha... te-am prins.... te dai şi pe şosele.....
Avatar utilizator
sebicozaurus
 
Mesaje: 39
Membru din: Mie Mar 02, 2011 1:49 pm
Localitate: Braşov
Motocicleta: xrv750 RD04, RD07a

Re: Releul regulator

Mesajde Korben » Vin Oct 07, 2011 9:34 am

pedros scrie:Lasind gluma la o parte, cine ar schimba rd07 pe rd03?

Depinde de avantajele materiale
Dar RD03 nu e ăla de 650 cmc?
Imagine
Avatar utilizator
Korben
 
Mesaje: 872
Membru din: Mie Feb 16, 2011 1:49 am
Localitate: Arad
Motocicleta: XRV750 RD07A

Re: Releul regulator

Mesajde marius.roibu » Vin Oct 07, 2011 12:13 pm

Korben Dallas scrie:
pedros scrie:Lasind gluma la o parte, cine ar schimba rd07 pe rd03?

Depinde de avantajele materiale
Dar RD03 nu e ăla de 650 cmc?

ba da....e singurul de 650
Imagine
Avatar utilizator
marius.roibu
 
Mesaje: 91
Membru din: Vin Iul 15, 2011 10:43 am
Localitate: Craiova
Motocicleta: XRV 650 RD03

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Sistemul electric

cron