Releul regulator

Re: Releul regulator

Mesajde Korben » Mar Apr 19, 2011 9:31 am

pedros scrie:Si acum , cum arata.Ai cositorit ?

Nu, Pedro, am sertizat
Adica clema cu surub
Nu mai are moarte

Imagine
Imagine
Avatar utilizator
Korben
 
Mesaje: 872
Membru din: Mie Feb 16, 2011 1:49 am
Localitate: Arad
Motocicleta: XRV750 RD07A

Re: Releul regulator

Mesajde robert » Vin Iul 01, 2011 2:59 am

Eu stiam ca sertizarea este cu totul altceva si pentru sertizare se foloseste un cleste special iar conexiunea clema-surub parca se numea popular caramelizare. Oricum postul meu nu este sa dezbat termenul sertizare ci sa te intreb cati kilometrii ai facut de cand ai facut miscarea asta? Cum se comporta conexiunea ?
Merge varianta asta ? Incerc sa gasesc altceva ? sau cositoresc direct si am scapat de griji?
Intreb fiindca mi-a ajuns releul de la Ignitech si pentru cele 3 fire galbene am doar o jumatate de conector, adica aia de la ei fiindca jumatatea care a fost inainte pe motocicleta a prajito nenea ala de avea motocicleta inainte.
Merci
robert
 
Mesaje: 52
Membru din: Lun Iun 06, 2011 12:17 am
Localitate: Craiova
Motocicleta: Africa Twin

Re: Releul regulator

Mesajde Korben » Vin Iul 01, 2011 11:56 am

robert scrie:Eu stiam ca sertizarea este cu totul altceva si pentru sertizare se foloseste un cleste special iar conexiunea clema-surub parca se numea popular caramelizare. Oricum postul meu nu este sa dezbat termenul sertizare ci sa te intreb cati kilometrii ai facut de cand ai facut miscarea asta? Cum se comporta conexiunea ?
Merge varianta asta ? Incerc sa gasesc altceva ? sau cositoresc direct si am scapat de griji?
Intreb fiindca mi-a ajuns releul de la Ignitech si pentru cele 3 fire galbene am doar o jumatate de conector, adica aia de la ei fiindca jumatatea care a fost inainte pe motocicleta a prajito nenea ala de avea motocicleta inainte.
Merci

Spune-i cum vrei: sertizare, caramelizare, privatizare s.a.m.d. 8-)
Din aprilie pana acum am cateva mii de km, merg aproape in fiecare zi la serviciu si ies cateva sute de km aproape in fiecare weekend
Nu mai am nicio problema
Dar, preventiv, am schimbat un bec din far, am pus unul cu faza scurta arsa, asa ca pe faza scurta arde doar unul
Nu am probleme de vizibilitate, se vede cam la fel
Sau daca am asemenea probleme, aprind faza lunga si ii linistesc pe toti :lol:
Asta pana cand o sa-mi aduca iepurasul sau Mos Craciun oarece xenoane
Imagine
Avatar utilizator
Korben
 
Mesaje: 872
Membru din: Mie Feb 16, 2011 1:49 am
Localitate: Arad
Motocicleta: XRV750 RD07A

Re: Releul regulator

Mesajde tibor_mt » Joi Sep 08, 2011 9:45 pm

Astazi am ajuns sa imping Africana...
Am fost plecat cu ea in oras, si ultima data cand am oprit, nu a mai vrut sa porneasca.
Clar, acumulatorul.
Dat jos, complectat nivelul cu apa distilata, pus pe redresor, si in 4 ore este functional (temporar bineinteles, probabil cere alta).
DAR...
Daca tot am facut treaba asta, am zis sa verific si incarcarea, mai ales ca umbla destule povesti de groaza in legatura cu releul de incarcare.
1. Fara lumini la relanti - 12,4
2. Cu lumini la relanti - 13,8-14,10
3. Fara lumini la 5000 rpm - 13,00-13,40
4. Cu lumini la 5000 rpm - 14,80-15,10

Intrebarea mea este: nu este cam mult? Nu din cauza asta s-a dus acumulatorul?

Astept raspunsuri si pareri

Salutare
tibor_mt
 
Mesaje: 19
Membru din: Mie Feb 16, 2011 10:48 am
Localitate: Timisoara
Motocicleta: RD03

Re: Releul regulator

Mesajde Korben » Vin Sep 09, 2011 2:48 pm

Eu zic ca e OK
Neaparat sa verifici celebra mufa de trifazic (aia cu 3 contacte)
Aia este "the mother of all evil" la africane
Daca un contact nu e bun acolo, bietul releu regulator nu mai stie ce sa faca
Imagine
Avatar utilizator
Korben
 
Mesaje: 872
Membru din: Mie Feb 16, 2011 1:49 am
Localitate: Arad
Motocicleta: XRV750 RD07A

Re: Releul regulator

Mesajde Mihutz77 » Mar Oct 04, 2011 10:29 pm

pefuziii!!!
De cateva saptamani aveam semne de pornire mai lenesa. Am pus pe seama bujiilor pe care nu le-am schimbat dupa aproape 14.000km. O las la poarta, in drum cu avariile pornite pt 30 minute si...soc, nu mai porneste! Bateria moarta. O imping, pornesc, merg vreo 10 minute si o repornesc: la sfert. Ok, poate doar avariile au halit bateria dar dupa ce pun aparatul de masura consta urmatoarele:
cu luminile stinse 16.5V, in crestere
cu luminile aprinse, maxim 13V indiferent de turatie.

Am verificat absolut toate contactele descrise de voi mai sus dar totul arata bine, nimic oxidat, nimic afumat...
Acum vreo luna mi-a crapat platina de la pompa de benzina, eram in tura. Am pus conductele pe direct, cu rez. plin ochi. Am neglijat insa mufa electrica de la pompa, pt ca nu mai mergea, am crezut ca e moarta definitiv si ca nu are rost sa urnesc rezervorul pt a demufa pompa.Gresit! Am bagat ceva km in ziua aia si pompa cred ca a mai pornit din cauze necunoscute(poate vibratii). A doua zi am schimbat pompa cu una de avion, identica. Cand am desfacut pt autopsie pompa veche am gasit totul prajit/topit la platina.
Banuiesc ca asta a fost motivul sa-mi crape releul de incarcare.
Am gasit un releu cu 420 ron, nou la cineva din Braila. Are site pe net cu piese pt Honda. Daca il comand la Honda ma costa 204 euro. Aveti idee daca alegerea e ok?
Poate fi altceva in afara de releu care sa-mi dea valorile de incarcare de mai de sus?
Avatar utilizator
Mihutz77
 
Mesaje: 427
Membru din: Vin Apr 08, 2011 1:04 pm
Localitate: Brasov
Motocicleta: Honda Africa Twin

Re: Releul regulator

Mesajde marius.roibu » Mie Oct 05, 2011 10:56 pm

Mihutz.....singurul care se ocupa de stabilizarea tensiunii e releul, daca valorile sunt aiurea el e de vina sigur, cu remarca ca fie poa sa nu mai incarce neam si atunci ai valori de cca 12 13 volti sau in cazuri extreme sub, si in sarcina sa scade tensiunea....fie din contra sa ai valori foarte mari, care iar sunt periculoase.
Tie ti s-a dus releul din cauza avariilor, ai descarcat bateria de tot, si impinsa pornind apoi, pentru reincarcare a fortat releul pe incarcare si l-a belit. Pomba a fost ceva ce s-a intampla cumva paralele...nu stiu daca si aia a fost hotaratoare....(tot asa am pierdut si eu releul, am masurat compresia si am tot dat la automat pana ce am topit bateria, si apoi in loc sa o pun pe redresor am zis ca o incarc pe motor....si uite asa s-a dus)
Releul recomandat....pentru toti nu numai pt tine IGNITECH....eu asa ceva am pe motor si e foarte fain. E cu mult peste specificatiile releului de Honda si e ok si la bani fata de original
Ignitech da in regim normal 250w si pentru durate de cca 15min poate da chiar 350w daca imi aduc bine aminte, gasesti datele astea pe site la ei.
Imagine
Avatar utilizator
marius.roibu
 
Mesaje: 91
Membru din: Vin Iul 15, 2011 10:43 am
Localitate: Craiova
Motocicleta: XRV 650 RD03

Re: Releul regulator

Mesajde Mihutz77 » Mie Oct 05, 2011 11:29 pm

E foarte probabil sa fie sist. de avarii vinovat dar am remarcat de ceva timp inainte o pornire usor mai lenesa. Adica startul nu mai era la sfert. Trag concluzia ca pompa de benzina i-a dat lovitura finala releului. Cat pot consuma becurile de semnalizare astfel incat sa nu ma porneasca dup acca 30 min? Nu mai conteaza asta, nu vreau sa sperii pe cineva cu sistemul de avarie montat pe africana. Nu cred ca e "criminal" la adresa releului. Din cate am inteles eu, releul e "in forma maxima" cand trebuie sa alimenteze ceva consumatori... adica ii mai ok sa mergi cu luminile aprinse decat cu ele stinse. Se incalzeste mai tare daca nu are consumatori. Deci o baterie descarcata oarecum, nu ii da munca peste cap releului, dimpotriva...(chestii din auzite).
Mai are cineva sistem de avarii pe africana? Sunt probleme cu el? Tre' sa-l dau jos pt binele releului?
Avatar utilizator
Mihutz77
 
Mesaje: 427
Membru din: Vin Apr 08, 2011 1:04 pm
Localitate: Brasov
Motocicleta: Honda Africa Twin

Re: Releul regulator

Mesajde marius.roibu » Joi Oct 06, 2011 8:11 am

Ceea ce ti afirmi este adevarat dar partial din ceea ce stiu eu!....Cand motorul invarte generatorul pe cele 3 fire galbene ai o tensiune de CC in jurul valorii de 70v. Releul o converteste in CC la valorile necesare sistemului de incarcare si o ofera catre consumatori. De mentionat ca un releu original are o putere de in jurul a 150 max 200w. Din astia cca 50 daca nu ma insel sunt consumati de electrica motorului, restul de alti consumatori.
Astfel daca releul ar produce sa zicem 150 si tu ai consuma doar 50 cu motorul, ai avea un surplus de 100 pe care din ce stiu ii pune in scurt (sau face o recirculare ceva - aici nu imi mai aduc bine aminte) si astia sunt cumva nefasti (ceea ce spuneai tu). Daca ai si becurile aprinse mai ai un consum de minim 80w si deci totul e in regula. O alta parte din putere disipata e absorbita de incarcarea bateriei.


Insa...daca cifrele sunt corecte (nu pot garanta ca puterea releului e de 150w ....) si tu ai si bateria buna (deci capabila sa absoarba curenti mari de incarcare) dar descarcata, pe langa electrica motor 50w si toate becurile adiacente (80w) restul l-ar putea suge incarcarea. In momentul asta motocicleta suge fix cat produce electrica si probabil mai mult daca ar avea de unde!...Asta duce la supraincarcarea releului si arderea lui.
Imagine
Avatar utilizator
marius.roibu
 
Mesaje: 91
Membru din: Vin Iul 15, 2011 10:43 am
Localitate: Craiova
Motocicleta: XRV 650 RD03

Re: Releul regulator

Mesajde pedros » Joi Oct 06, 2011 8:41 am

Mihutz77 scrie: Mai are cineva sistem de avarii pe africana? Sunt probleme cu el? Tre' sa-l dau jos pt binele releului?

Nu-ti vorbesc din "auzite", ci doar din testele facute de mine pe vaca mea si la alti.Sa o luam pe rind.
La vaca mea: Avarii cu releu de Dacia electromecanic, in functie de 2 ani.Din mufa releului de incarcare am mai tras un fir si l-am dus pe +-sul bateriei.Volmetru digital ptr tensiune in baterie(chiar daca se arde un singur bec indiferent de care iti dai seama).La ora actuala merg cu Baterie de ij adica 12v cu 9 Ah.incarcare=13,9cu o faza scurta si 14,5 cu 2 faze lungi.
Relee incercate pe AT.
1.Releu de suzuki gs 500,13.8-14,1 cu consumatori,concluzie=Bun.
2. Releu de Linhai (atv de 250) 14,3 fara consumatori si 13,3 cu consumatori. concluzie slabut dar acceptabil.
3.Rel de Dominator 14,2 batut in cuie, cu sau fara consumatori. concluzie =beton, ideal, foarte bun etc.
4.De Yamaha Majesty(scuter de 250) 14,2 batut in cuie.excelent.
5. Mai am unul de suzuki Bandit sa-l incerc, dar stiu ca va mere si el.

Despre Bateri am tras alta concluzie; Cea cu Gel(asta am pe vaca) este mult mai stabila si are capacitatea de a inmagazina chiar si 16v.

Avariile consuma 44w intermitent, cind se aprind toate 4.
Cind bateria este descarcata, toate aceste valori, masuratori , nu sunt valabile si dau erori.
Avatar utilizator
pedros
 
Mesaje: 106
Membru din: Mie Feb 16, 2011 7:27 am
Localitate: Buc-Grozavesti
Motocicleta: PD 10.TRANSPLANT

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Sistemul electric

cron