Releul regulator

Releul regulator

Mesajde Korben » Joi Apr 07, 2011 9:16 am

Dupa ce duminica m-am trezit ca nu mai am curent in acumulator, am decis că trebuie să-mi folosesc talentele şi resursele pentru a NU cumpăra un releu nou
Şi bine am facut, pentru că am remarcat că mufa de trifazic (cea care vine de la alternator) a fost înlocuită cu perechi de papuci auto clasici şi au fost înveliţi într-un mastic negru de etanşare, apoi învelită ţigăneşte cu scotch albastru (măcar de era negru)
Probabil nici releul nu este de XRV750, cu toate că mufa de curent continuu este OK
Bineînţeles, în timp, contactele au oxidat ducând la căderi serioase de tensiune, cu farurile aprinse aveam pe baterie cca 12,5 V la o turaţie la care ar fi trebuit sa am încărcare corespunzătoare
Rămâne de văzut cum rezolv problema contactului, firele din partea releului fiind cam oxidate

Imagine
Imagine
Avatar utilizator
Korben
 
Mesaje: 872
Membru din: Mie Feb 16, 2011 1:49 am
Localitate: Arad
Motocicleta: XRV750 RD07A

Re: Releul regulator

Mesajde cstelia » Joi Apr 07, 2011 9:50 am

Taie jos papucii decapeaza si cositoreste firele. Cea mai buna metoda.
Powered by morning coffee
Avatar utilizator
cstelia
 
Mesaje: 795
Membru din: Mie Feb 16, 2011 10:07 pm
Localitate: Timisoara
Motocicleta: XRV's

Re: Releul regulator

Mesajde raoulserban » Joi Apr 07, 2011 9:56 am

dap! toata lumea recomanda treaba asta!
explicatia ar fi cum ca trece un curent mare si duce la oxidarea mufelor(inclusiv cele originale) care oxidare forteaza regulatorul sa lucreze la cap. maxime si se supraincalzeste samd.
Avatar utilizator
raoulserban
 
Mesaje: 897
Membru din: Sâm Feb 19, 2011 5:03 pm
Localitate: Timisoara
Motocicleta: afriKa twin rd04

Re: Releul regulator

Mesajde Korben » Joi Apr 07, 2011 10:17 am

Păi şi cositorirea prezintă inconvenientele ei
O să le sertizez
Iată şi "pufoşenia" :lol:

Imagine
Imagine
Avatar utilizator
Korben
 
Mesaje: 872
Membru din: Mie Feb 16, 2011 1:49 am
Localitate: Arad
Motocicleta: XRV750 RD07A

Re: Releul regulator

Mesajde neagu » Mar Apr 12, 2011 4:26 pm

In ianuarie anul trecut am cumparat de la ROMIMOTO un releu de incarcare marca pe ambalaj TOURAMAX (cred ca am scris bine),toate bune si frumoase.In aprilie,tot anul trecut am montat si un volmetru, de la MOTODETAIL,ca sa nu mai am surpriza sa ma trezesc ca imi baga prea mult in baterie.
Ok,de la intoarcerea la nadrag dupa ce m-a prins o ploaie torentiala intre sinaia si ploiesti,am observat ca volmetrul imi face figuri.Adica imi oscila intre 9v si 13v.Am ajuns acasa am desfacut firele la volmetru l-am dat jos l-am probat pe vreo 3 masini de la munca ,merge perfect.Am pus aparatul de masura pe baterie la motor arata 14,4 14,6 in relentiu.Alimentarea volmetrului am luat-o din +alimentare contact tripmaster.Am zis xca nu este bine si am probat volmetrul direct pe bateria motocicletei si la fel imi face.Am zis ca este de la xenoane.Le-am dat jos si pe alea.La fel face.Nu stiu ce sa ii mai fac.De curand am desfacut mufele la releu si am observat ca la fel mufa cu trei fire galbene care vine direct de la motor era foarte oxidata.Nu am reusit sa o curat asa ca am luat un sfic si am taiat firele de la mufa si am pus papuci auto.I-am bagat in mufa releului au intrat foarte bine am bagat inainte un tub termoizolant si am dat cu feonul sa se stranga ca sa nu am surprize cu apa.Mi-a mers volmetrul vreo 2 zile dupa care iar imi face figuri.Aveti idee de la ce ar putea sa fie?
Bateria o am de 2 ani de cand am motorul.Este uscata,nu este cu electrolit.Cand mi s-a belit releul de incarcare cred ca mi-a fiert bateria ca mirosea a acid.Releul baga 18v.
Sa tai firele de la releu si sa le cositoresc?
Sa schimb releul (ma gandeam sa pun de la ducati)?
Mie ca incepe sezonul si ma lasa calator :lol:
Sa fie devina bateria?
Practic cred ca imi da niste spycuri(nu stiu daca am scris corect)
neagu
 
Mesaje: 8
Membru din: Lun Feb 21, 2011 11:47 pm
Localitate: BUCURESTI
Motocicleta: africa twin

Re: Releul regulator

Mesajde Korben » Mar Apr 12, 2011 6:30 pm

Acelasi fenomen l-am intalnit si eu: in relanti, fara becuri, aveam 14,2 V
Daca am aprins becurile, indiferent de turatie, nu depasea 12,5 V, din cauza contactului prost
Eu am sertizat cele 3 fire de trifazic, adica le-am strans cu cleme cu surub, si acum am 13,8 V cu toti consumatorii, de la 2000-2500 rpm
Nu se mai incalzesc firele in zona de contact
Am lucrat in domeniu si stiu ca la curenti mari nu este indicata cositorirea
Si crede-ma, sunt curenti mari, e vorba de 14-15 amperi
Imagine
Avatar utilizator
Korben
 
Mesaje: 872
Membru din: Mie Feb 16, 2011 1:49 am
Localitate: Arad
Motocicleta: XRV750 RD07A

Re: Releul regulator

Mesajde raoulserban » Mar Apr 12, 2011 7:32 pm

baga o poza sa vedem!
Avatar utilizator
raoulserban
 
Mesaje: 897
Membru din: Sâm Feb 19, 2011 5:03 pm
Localitate: Timisoara
Motocicleta: afriKa twin rd04

Re: Releul regulator

Mesajde neagu » Mie Apr 13, 2011 7:39 pm

Am mai observat ca se incalzeste destul de rau releul.Adica nu prea poti sa tii mana pe el mai mult de cateva secunde.Cu pozele mai greu ca nu prea ma pricep :lol: Am sa incerc totusi sa vad daca imi reuseste.Spre sfarsit de saptamana cred ca o sa am timp de ea.Va tin la curent.
neagu
 
Mesaje: 8
Membru din: Lun Feb 21, 2011 11:47 pm
Localitate: BUCURESTI
Motocicleta: africa twin

Re: Releul regulator

Mesajde Korben » Mie Apr 13, 2011 10:04 pm

raoulserban scrie:baga o poza sa vedem!

Cam asa arata INAINTE da a le taia, dupa ce am desfacut un strat serios de scoci albastru

Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Avatar utilizator
Korben
 
Mesaje: 872
Membru din: Mie Feb 16, 2011 1:49 am
Localitate: Arad
Motocicleta: XRV750 RD07A

Re: Releul regulator

Mesajde pedros » Sâm Apr 16, 2011 7:34 am

Si acum , cum arata.Ai cositorit ?
Avatar utilizator
pedros
 
Mesaje: 106
Membru din: Mie Feb 16, 2011 7:27 am
Localitate: Buc-Grozavesti
Motocicleta: PD 10.TRANSPLANT

Următorul

Înapoi la Sistemul electric

cron