Pompa de bezina, diagnostic si remediere

Pompa de bezina, diagnostic si remediere

Mesajde Korben » Mar Feb 22, 2011 9:57 pm

Traducere din manualul Haynes

1. Pompa de benzina este controlata de un releu de oprire, astfel incat functioneaza doar cand comutatorul IGNITION este pe pozitia ON si cand aprinderea este operationala (motorul pornit sau la pornire). In momentul in care aprinderea este oprita, releul de oprire opreste alimentarea cu curent electric (eliminandu-se astfel riscul improscarii cu benzina).
2. Pompa de benzina este montata sub partea din spate a rezervorului de benzina - demontati panoul stanga spate pentru a avea acces la aceasta. La modelele de la L la N (din 1990 pana in 1992)releul de oprire este montat sub bordul instrumentelor - se demonteaza carena fata pentru a avea acces la el. Incepand cu modelul P (din 1993) releul de oprire este montat pe partea stanga a sub-cadrului din spate (se demonteaza panoul stanga spate pentru a avea acces la el)
3. Pompa de benzina ar trebui sa se auda (daca se apropie urechea) sau sa se simta (cu degetele) in timpul functionarii motorului. Daca nu se aude sau nu se simte verificati siguranta D. Daca siguranta este buna, verificati contactele pompei si ale releului. Daca e cazul, se curata. Daca si acestea sunt in stare buna, se fac urmatoarele verificari:
4. Deconectati mufa releului. Conectati borna pozitiva (+) a unui voltmetru la firul negru/rosu din conector si borna negativa a voltmetrului la masa. Se pune contactul si comutatorul IGNITION pe pozitia ON. Se masoara tensiunea, trebuie sa fie tensiunea bateriei (13-14 V). Daca tensiunea nu este prezenta, se ferifica cablul.
5. Daca tensiunea este prezenta, se verifica continuitatea firului negru/albastru dintre conectorul releului si conectorul pompei de benzina, apoi dintre firul verde din conectorul pompei si masa. Apoi se verifica continuitatea firului albastru/galben (sau negru/galben - depinde de model) dintre releu si ICU (Ignition Control Unit - unitatea de control a aprinderii). Daca toate sun OK, scurtcircuitati firele negru/rosu si negru/albastru din conectorul releului. Acum verificati daca este tensiune la firul negru/albastru al pompei de benzina. Daca ESTE tensiune, inseamna ca releul este defect si trebuie inlocuit
6. Daca pompa tot nu functioneaza, urmariti cablul pompei si deconectati mufa cu doua fire (pentru aceasta trebuie indepartata saua si ridicat rezervorul). Folosind o baterie de 12 V bine incarcata si doua fire izolate, conectati plusul la firul negru/albastru si minusul la firul verde al pompei. Pompa ar trebui sa functioneze. daca nu functioneaza, trebuie inlocuita cu una noua. Daca pompa functioneaza, verificati tensiunea in cealalta parte a mufei (care a ramas fixata de cadru), firul negru/albastru, cu aprinderea pe ON si contactul pus. Daca nu este tensiune, se verifica cablurile
Imagine
Avatar utilizator
Korben
 
Mesaje: 872
Membru din: Mie Feb 16, 2011 1:49 am
Localitate: Arad
Motocicleta: XRV750 RD07A

Re: Pompa de bezina, diagnostic si remediere

Mesajde Korben » Joi Feb 28, 2013 12:36 pm

Ca să nu păţiţi ca mine:
Când îmi era lumea mai dragă, sau şi mai rău, când mă grăbeam cel mai tare, sau când mă aştepta Cristi în Timişoara :D pompa de benzină decidea că trebuie să ia o pauză
Biata de ea nu avea nicio vină, era mufa mamă
Nu ştiu pe cine a supărat mufa aia, contactul era super+mega+extra larg, mă mir că a mers până acum
De acum sper să ţin pompa vacuumatică primită de la Boieru doar ca piesa de rezervă
Imagine
Avatar utilizator
Korben
 
Mesaje: 872
Membru din: Mie Feb 16, 2011 1:49 am
Localitate: Arad
Motocicleta: XRV750 RD07A

Re: Pompa de bezina, diagnostic si remediere

Mesajde Andry » Joi Feb 28, 2013 2:23 pm

No bun atunci, o să verific şi eu preventiv acea mufă, deşi nu am avut probleme cu pompa până acum ( încă nu i-am pus nici dioda pentru protecţie ). (-){[}}=
Avatar utilizator
Andry
 
Mesaje: 478
Membru din: Joi Aug 18, 2011 4:38 pm
Localitate: Braşov
Motocicleta: XRV750 Gri-Negru


Înapoi la Sistemul electric

cron