Consumul de benzină, eterna dilemă

Re: Consumul de benzină, eterna dilemă

Mesajde Andry » Dum Mai 26, 2013 11:30 pm

Ia să mai scriu şi eu aicişa : acum două săptămâni, traseul acesta, încarcarea aceasta ( aproape 80kg bagaje + 130kg personajele ), viteză conform GPS 120-125km/h cât de mult s-a putut, unde s-a putut, între obiectivele turistice. A rezultat un consum din plin în plin de 6.793514% ( folosind metrica Marius Roibu :P ) . Mă declar mulţumit, dat fiind cât am tras de manetă.
Avatar utilizator
Andry
 
Mesaje: 478
Membru din: Joi Aug 18, 2011 4:38 pm
Localitate: Braşov
Motocicleta: XRV750 Gri-Negru

Re: Consumul de benzină, eterna dilemă

Mesajde Korben » Lun Mai 27, 2013 10:07 am

Parerea mea este ca ai un consum putin cam mare, la parametrii dati de tine ar fi fost un 6,3 - 6,4
Desigur sunt subiectiv, nu stiu cat de constant ai mers cu viteze mari si cat de des obisnuiesti sa accelerezi puternic
Imagine
Avatar utilizator
Korben
 
Mesaje: 872
Membru din: Mie Feb 16, 2011 1:49 am
Localitate: Arad
Motocicleta: XRV750 RD07A

Re: Consumul de benzină, eterna dilemă

Mesajde Andry » Lun Mai 27, 2013 12:09 pm

La drum lung îmi place să merg "întins / liniar", adică păstrat o viteză constantă, mare. Iar când e de accelerat, accelerez cât poate agregatul, cu downshift dacă eram într-a 5-a sub 5000rpm. Mie mi s-a părut un consum decent, mă aşteptam la mai mult. (-)cla|cla
Avatar utilizator
Andry
 
Mesaje: 478
Membru din: Joi Aug 18, 2011 4:38 pm
Localitate: Braşov
Motocicleta: XRV750 Gri-Negru

Re: Consumul de benzină, eterna dilemă

Mesajde Eliadar » Lun Mai 27, 2013 9:43 pm

I-am facut si eu consumul:
in oras: 6.5
la drum intins cu medie de 100km/h 110 in afara -80-90 in localitati mi-a scos cu topcase plin (cam 30 kg) fara sidecase-uri - 5,3
la drum intins cu pasager cu bagaje, topcase si sidecase pline + cort si saci dormit peste bagaje si alte hangareli tot cu medie 100km/h - 6,5
pe autostrada incarcat la fel cu bagaje full si pasager (ca mai sus) - 130-140 km/h - 8,6
"No. Try not. Do... or do not. There is no try. " Master Yoda
Avatar utilizator
Eliadar
 
Mesaje: 8
Membru din: Joi Sep 20, 2012 4:41 pm
Motocicleta: Africa Twin XRV 750

Re: Consumul de benzină, eterna dilemă

Mesajde Korben » Mar Mai 28, 2013 10:51 am

Eliadar scrie:pe autostrada incarcat la fel cu bagaje full si pasager (ca mai sus) - 130-140 km/h - 8,6

pe autostrada ti-ar trebui pinion spate de 43, cum am eu ;)
in viitorul apropiat (dupa ce se uzeaza asta de 43) voi incerca si un pinion de 44
Imagine
Avatar utilizator
Korben
 
Mesaje: 872
Membru din: Mie Feb 16, 2011 1:49 am
Localitate: Arad
Motocicleta: XRV750 RD07A

Re: Consumul de benzină, eterna dilemă

Mesajde cstelia » Mar Mai 28, 2013 5:35 pm

Eu am unul de 41, dar nu l-am incercat inca
Powered by morning coffee
Avatar utilizator
cstelia
 
Mesaje: 795
Membru din: Mie Feb 16, 2011 10:07 pm
Localitate: Timisoara
Motocicleta: XRV's

Re: Consumul de benzină, eterna dilemă

Mesajde Andry » Mar Mai 28, 2013 9:16 pm

Cât de mult te-ar ajuta un 44 în loc de originalul 45, Korben ? Mi se pare cam mică trecerea ~x(

Raporturile pe care atunci când mi-oi permite o să le pun pe motosicli : 16-42 pentru drum lung, 15-42 pentru offroad. În 2 minute schimb pinionul, fară a avea nevoie de modificări aduse lungimii/întinderii lanţului. Evident la montarea lanţului vor zbura 2 zale.
Avatar utilizator
Andry
 
Mesaje: 478
Membru din: Joi Aug 18, 2011 4:38 pm
Localitate: Braşov
Motocicleta: XRV750 Gri-Negru

Re: Consumul de benzină, eterna dilemă

Mesajde cstelia » Mie Mai 29, 2013 9:45 am

si daca faci offroad cu 16-45 sau chiar 15-45 si drum lung cu 17-45 ? Si nici nu scoti zale ;)
Powered by morning coffee
Avatar utilizator
cstelia
 
Mesaje: 795
Membru din: Mie Feb 16, 2011 10:07 pm
Localitate: Timisoara
Motocicleta: XRV's

Re: Consumul de benzină, eterna dilemă

Mesajde Korben » Mie Mai 29, 2013 11:49 am

Andry scrie:Cât de mult te-ar ajuta un 44 în loc de originalul 45, Korben ? Mi se pare cam mică trecerea.

Asa e, ti se pare
Cu asta pe care il am acum (43) observ o oarecare limitare a puterii la viteza mare (120+) cu motocicleta incarcata la maxim (2 persoane, topcase si sidecases)
Compensez din turatie, urc in ture mai mult inainte de a schimba in treapta superioara
Dupa ce ma joc si cu pinionul de 44 o sa ma lamuresc
Offroadul adevarat pentru mine nu este o optiune, la mine se traduce prin forestiere blande

Pe de alta parte, Cristi, cine vrea sa fie mai radical si mai operativ lucreaza cu pinionul din fata
Pe mine ma intereseaza sa aflu raportul optim pentru touring, nu pentru offroad
Raportul "original" - 16/45 - a fost gandit sa fie bun peste tot
Rezultatul e ca cei care fac un offroad mai agresiv micsoreaza raportul iar cei care fac mai mult touring il maresc
Imagine
Avatar utilizator
Korben
 
Mesaje: 872
Membru din: Mie Feb 16, 2011 1:49 am
Localitate: Arad
Motocicleta: XRV750 RD07A

Anterior

Înapoi la Admisie şi evacuare

cron